Wednesday, March 21, 2012

Nasi Vanggey Ipoh

    Pernah tak korang rasa lapar sangat? Lepas tu tak tau nak makan ape? Yang korang tau nak makan sedap. Lepas tu korang pulak tak penah sampai Ipoh. Dah la tak pernah sampai lepas tu takder kawan pulak tu. Tu takper lagi, kalau ada kawan, kawan pulak tak nak angkat telefon. Haaa..mari sini aku recommend tempat makan yang paling best kat Ipoh. Tapi awas! tempat ni hanya untuk hardocre-hardcore yang memang suka makan dan paling penting kalau cerita kedai mamak memang takde hal..haaa...NINNDIAAAA!!!!

Kalau korang jumpa kedai ni singgah la dan makan!
Amacam?
     Semalam aku telah membuat keputusan setelah lama tak kena nasi ganja. Maka aku pn ajak wife kena nasi ganja.Tapi biasalah, aku sorang jer la yang selera..;p Sampai jer dekat kedai ni dari jauh dah nampak orang ramai da beratur nak makan. Ok pesanan aku, korang kalau sampai kedai ni terus jer cari tempat kosong lepas tu duduk. Panggil jer mamak macam dalam gambar bawah ni...

Mamak nasi ganja...

     Ha..make sure yang pakai apron tau, kalau  yang tak pakai apron tu bukan dia la tu..;p Ok order jer dekat dia ni. Pastu tunggu kejap. Lepas order makan korang order la pulak air dekat auntie chinese dkt situ. Jangan risau diorang ni walaupun sibuk tetap akan layan korang dengan mesra..;)

Nasi tambah..;p
      
     Bagi yang suka makan korang mesti akan tambah nasi macam aku ni. Korang jangan segan panggil jer mamak tu cakap kat dia nak nasi tambah, dalam beberapa saat sampai la nasi tambah korang. Jangan lupa mintak kuah hitam sebab kuah hitam ni la yang paling sedap dalam banyak-banyak kuah kat kedai nasi ganja ni.

Panjang sebenarnya customer beratur kat kedai ni..
Meriah..;)
        Ok, kedai nasi ganja ni terletak di jalan Yang Kalsom. Nasi ganja ni memang famous untuk orang ipoh. Member aku cakap, kalau tak pernah kena nasi ganja tu bukan  orang Ipoh la jawabnya...;)

Kat lorong ni la yang masuk 999 dulu time puasa orang drive thru..;p

        Ok, sampai disini dulu nanti aku cerita lagi tempat makan best kat Ipoh. Baik punya!

No comments:

Post a Comment